Returfrakt | Sängvaruhuset Elgen
sangvaruhuset logga guldkkartan
Kontakta oss
08-440 32 00

Returfrakt

Välj frakt:
Ombud
Ombud Hemleverans Ej uthämtat gods Budbee Bortfrakt (endast tillgängligt på vissa adresser)
Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning
Kombinationen saknas. Vänligen välj en annan storlek/modell/färg ovan.
|
Returfrakt
Kombinationen saknas. Vänligen välj en annan storlek/modell/färg ovan.
  • Snabba leveranser
  • Prisgaranti
  • Räntefri avbetalning
Fraktfra alternativ i kassan
Ställ din fråga kring produkten
Välj frakmetod för att skicka tillbaka de varor du önskar göra i retur. Välj det fraktsätt som du fick varan levererad på. 
(Om ditt paket har levererats med Budbee väljer du Budbee). Efter att du har lagt din retur kan det ta upp till 24 timmar innan vi skickar din retursedel. 

Fick du varan levererad till ett ombud väljer du:
Ombud: 99 kr

Fick du varan levererad med Budbee väljer du:
Budbee: 99 kr

Fick du varan levererad med hemleverans väljer du:
Hemleverans: 500 kr

"Vid retur står kunden för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen" Läs mer



Har du frågor om produkter?


Kontakta butiken!

08 – 440 32 00

Andra kunder köpte även

  • Produktbeskrivning
  • Returfrakt

    Enligt distansavtalslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit dina varor. Ångerrätten gäller endast för privatpersoner ej näringsidkare.

    Läs också "undantag från ångerrätten" längre ner i stycket. 

    Ångerrätten gäller under förutsättning att varan hålls i väsentligen oförändrat skick och förpackningen ska vara obruten. Kontakta kundtjänst för att returnera dina varor. Fraktkostnader och expeditionsavgifter för returförsändelsen står konsumenten själv för. 

    Butiken tillämpar följande priser för returer:

    Paket som levererats till ombud: 99 kr
    Paket som levererats med hemleverans: 500 kr
     
    Vid retur står kunden för risken för varan, därför är det viktigt att varan inte kan komma till skada under transporten. Varan ska vara oanvänd och skickas tillbaka i oskadad originalförpackning. Varan är i kundens ägo tills vi mottagit returen. Har du frågor angående ångerrätt/retur är du välkommen att kontakta vår kundtjänst under fliken ”Kontakt”.

    Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella lappar och manualer också skickas med. Använd inte originalförpackningen som yttre emballage för då skadas originalförpackningen. Förpacka din retur väl och det går självklart bra att använda samma emballage som produkten ursprungligen var förpackad i.

    Om varan är hanterad i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att prova varan förbehåller vi oss rätten till att använda ett värdeminskningsavdrag, med hänvisning till lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler i Sverige.

    Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

    Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.

    Undantag från ångerrätten

    Undantag från ångerrätten är om din vara är en beställningsvara som vi inte lagerhåller, det vill säga att den är specialbeställd särskild just för dig och/eller producerad enligt dina specifika önskemål. Om din vara är definierad som "beställningsvara" innebär det per definition att den specialbeställs och produceras efter just din beställning. Samtliga artiklar som benämns "beställningsvara", dvs. att den inte finns i lager, omfattas således ej av öppet köp eller bytesrätt.

    Ej upphämtat paket

    Ditt paket ligger normalt kvar hos ombudet/terminalen i 14 dagar efter att det ankommit. Skulle du inte hämta ut ditt paket inom dessa dagar så kommer paketet att gå i retur till oss och vi kommer att debitera dig 250 kr för ej uthämtat paket. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss så behöver du ta emot paketet för att sedan skicka tillbaka det till oss, annars kommer det att bli registrerat som ett "ej uthämtat paket" och du som kund kommer att debiteras motsvarande belopp.

  • Betalning
  • Betalning

    Klicka här för allmäna villkor för Svea Checkout 

    SVEA FAKTURA

    Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Sängvaruhuset Elgen överlåtna till Svea Bank AB.

    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Fakturavillkor.

     

    SVEA DELBETALNING

    Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

    Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

    Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.

    Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.

    Allmänna villkor
    Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

     

    KORTBETALNING

    Betalning med kort sker enligt gällande regler för online- betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning.

    Vi accepterar följande kort: Visa, MasterCard, Amex. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.

    Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) mycket säkert krypterade. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sättvalidera konsumenten vid köp på nätet.

     

    DIREKTBANKSBETALNING MED TRUSTLY

    Handla och betala direkt från ditt bankkonto.

    Så här går det till:

    1. Välj Trustly som betalalternativ i kassan.
    2. Ange vilken bank du använder dig utav och identifiera dig sedan med bank-id eller säkerhetskod över en säker och krypterad anslutning.
    3. Välj sedan vilket konto du vill betala från (t.ex. sparkonto eller lönekonto) och bekräfta köpet.
    4. Köpesumman dras direkt från det angivna kontot och en orderbekräftelse skickas ut.
  • Leverans och frakt
  • LEVERANS & FRAKT


    SMÅ PAKET

    Små paket skickas fraktfritt till utlämningsställe på ordrar över 795:-. Vi har även flera olika fraktalternativ och fraktbolag som kan väljas i kassan. Läs mer om leveranser i våra köpvillkor.

    STORA PAKET
    Stora paket körs fraktfritt till din hemadress på ordrar över 795:- För bäddmadrasser är den fraktfria gränsen 2995:- (Vissa varumärken och produkter exkluderade). Köper du en säng erbjuder vi även uppbärning och montering mot avgift i stora delar av Sverige. För att se vilka tjänster vi kan erbjuda dig väljer du din vara och anger ditt postnummer i kassan.


    Läs mer i våra köpvillkor Köpvillkor
  • Kundrecensioner
Hi and Welcome!
Select your shipping country
Sweden
Denmark (Danish) Finland (Finnish) Finland (Swedish) Sweden (Swedish)